Hjerteforeningen Herning

Generalforsamlingen i Hjerteforeningen Herning mandag 26. Feb. 2018.

Skrevet onsdag d. 28. februar 2018

Hjerteforeningen Herning afholdt 26-02 -2018 generalforsamling og foredrag med kun få fremmødte ud over bestyrelsen med ægtefæller. Det er meget trist, at så få af de mere end 1500 lokale medlemmer havde lyst og mulighed for at deltage i dette arrangement.

Man må spørge hvorfor?

• Er det frygten for at blive involveret i bestyrelsesarbejde?
    • Det behøver man bestemt ikke frygte. Ingen bliver presset til noget da lokalafdelingerne er baseret på frivillig indsats.
  • Var aftenens foredrag uinteressant?
    • Hvis det var grunden, kan jeg (er ikke medlem af bestyrelsen) kun sige, at I er gået glip af et rigtig spændende foredrag. Mere om dette her på hjemmesiden en af de nærmeste dage.
  • Andre grunde?
    • På bestyrelsens vegne vil jeg her gerne opfordre alle medlemmer til at fortælle bestyrelsen, hvad I mener. Send mail til [email protected]

p.u.v. Jørgen

Referat fra generalforsamlingen.

1. Valg af dirigent, Lars E. modtog valg.
  2. Lars E. fremlagde formandens beretning, som fung. Formand.I.A.b.
  3. Verner fik ordet til fremlægning af regnskabet. Her var der nogle spørgsmål ang. modtagelse af den store arv, sammen med kommunen, og dette samarbejde.
  4. Behandling af indkomne forslag. Bestyrelsen havde ikke modtaget sådanne, hvorfor vi hurtigt gik over til pkt. 5. Valg af bestyrelsen.
  5. På valg var Verner, Hans og Flemming. Verner og Hans var villige til genvalg, og modtog dette, med tak for deres store arbejde som h.h.v. Kasserer og bestyrer af Hjertecafeen. Flemming ønskede IKKE GENVALG, da han flytter ud til Vestkysten. Vi vil også gerne HER rette en stor tak til Flemming for hans dedikerede arbejde med HJERTEMOTIONEN. Flemming samarbejder med Kurt om evt. overtagelse af styringen af HJERTEMOTIONEN sammen med Charlotte, den nye FYS. Bestyrelsen vil så stille en koordinator til rådighed, som skal tage sig af bl.a. det økonomiske og det tætte samarbejde med Lokal foreningen. Kurt vil så kunne deltage i udvalgte bestyrelsesmøder, hvis han ønsker at informere os om diverse tiltag etc. VI MANGLER STADIG EN FORMAND, og søger derfor en sådan med lys og lygte. Der var ingen som ønskede valg til bestyrelsen, desværre.
  6. Under EVENTUELT, fik Jørgen Bendtsen ordet. Han fortalte om arbejdet lokalt i LIND med netop HJERTEMOTIONEN, han advokerede for at den kunne være et tilbud til de hjerte opererede der gerne ville have mere motion end vi kan tilbyde, et samarbejde som VI kun kan støtte. Jørgen har tilbudt at være bestyrer af vores hjemmeside ” Hjerteforening Herning ”, så vi kan blive mere oplysende og informative på den front. Der blev også eftersøgt netop mere information bl.a. om nye tiltag på denne side. Eks. Arr. Som gå ture, hjerterigtig kost etc. Alt i alt en mere aktiv hjemmeside, som viser det lokale ansigt meget mere. Et samarbejde som vi ser frem til.
  7. Bestyrelsen konstitueres på næste møde den 21 marts, 16.15 i Herning Frivillig Center.
  8. Efter kaffe og kage, gik vi så over til aftenens underholdning, som Henning Bøhm stod for. Henning har haft adskillige blodpropper i Hjertet (6), men har alligevel haft lyst og mod på at sejle alene over Atlanten Til Caribien bl.a. via USA’s indre vandveje. Et spændende og underholdende program, som absolut kan anbefales. Sejladsen blev krydret med diverse spændings momenter af forskelligt art, ofte var den Amerikanske Kystvagt involveret.

NB.: Selv om vi havde sendt indbydelse ud til ALLE MEDLEMMER af Lokalforeningen, som havde mail-adresser, og 2 gange i Folkebladet, med information om UNDERHOLDNINGEN, så var vi ikke flere end 20 personer til stede, ikke mindst synd for Henning B’s underholdning.

p.u.v.   Lars E.