Hjerteforeningen Herning

Med Sisyfos ombord

Skrevet torsdag d. 1. marts 2018

Foredrag af Henning Böhm ved Hjerteforeningen Hernings generalforsamling 26-02-2018.

Joy

Hennings historie om 3 års jordomsejling. Et rigtig spændende foredrag af og om en fighter, som efter 4 blodpropper i hjertet på 6 mdr. og en prognose 35 % chance for at overleve endnu et år, besluttede at han så ville have lidt på opleveren inden det skete. Gjorde boet op, planlagde sin begravelse og købte en sejlbåd for at sejle alene over Atlanten og til Caribien. Ja, dvs. ikke helt alene, for han havde selskab af katten Felix. Og selvfølgelig vælger man ikke den gængse ”lette” rute sydover med medvind, men den hårde nordlige rute, hvor man skal krydse frem mod vinden.

En fortælling om utrolige strabadser. Ramt af orkanen Alberta ramte i det område, som kaldes Atlanterhavet kirkegård, men overlevede på nærmest mirakuløs vis. 4 døgn uden søvn. Mørbanket af at blive kastet rundt ved roret af vandkaskader fra de ekstremt høje bølger. En tur på hospital med indre blødninger. 2 blodpropper undervejs på turen.

Men også en fortælling om utrolige naturoplevelser, møder med internationale venner og rigtig mange søde mennesker ”over there”.

Desværre kunne Henning ikke fuldføre turen. Pga. blokerede stents og kræft i maven måtte han hjem og opereres i Danmark. Helbredet var ikke godt og båden Joy blev solgt.

Men men men: Henning har det godt i dag. Har købt en ny sejlbåd og planlægger nye eventyr til søs.

Jeg (og med garanti rigtig mange andre i hele verden) ønsker Henning al mulig held og lykke fremover.

Og til alle jer, som læser dette vil jeg bare sige: Hvis I får chancen for at opleve Henning fortælle, så må I ikke snyde jer selv for dette.

Se også gerne artiklen i Hjertenyt: http://boccawired.ipapercms.dk/Hjerteforeningen/Hjertenyt/Hjertenyt0113/?page=24

God vind til alle.