Gåtur med Hjerteforeningen

Gåtur med Hjerteforeningen.

Vil du med Hjerteforeningen Herning ud og gå en tur på Hjertestien i Fasterholt? Så har du chancen nu. Vi forsøger at bestille godt vejr :-).

Vi mødes på P-pladsen. Tilmelding ikke nødvendig.

Efter turen giver Hjerteforeningen frugt og vand.

Stien er i den nordvestlige del af Søby Brunkuls-lejer. Øverst kommer du op på et af de højeste punkter i Herning Kommune ca. 83 meter over havets overflade og fra toppen kan man se helt til skulpturen Elia i Herning – 11 km væk. Stien kommer op i højden fordi den er anlagt over det gamle deponi. Her blev deponeret affald fra 1980 og frem til 2009, hvor deponiet lukkede og i dag deponeres der ikke længere affald i Fasterholt.

Langs stien finder du informationstavler, der fortæller mere om området og AFLDs arbejde med at genanvende og behandle alt det affald, der smides ud. Stien er anlagt i samarbejde med AFLD og Herning kommune.

Ruteforklaring: Stien er 1,5 km lang og grusbelagt. Stigningen er ca. 30 m fra P-pladsen til toppen. Du starter ved P-pladsen, hvorfra du kan gå ruten begge veje.

Praktiske oplysninger

Fasterholtgårdvej 10, 7400 Herning